Fartuchy dla niegrzecznych baristów

Fartuch baristyczny zaprojektowany przez projektantkę i baristę z Łodzi. Punkowy design i ekstremalna użyteczność. A do tego polska rzemieślnicza produkcja i brak materiałów zwierzęcego pochodzenia.

Długi czas nie używaliśmy fartuchów baristycznych. Chociaż chcieliśmy i chociaż rekomendowaliśmy je nowo otwieranym kawiarniom. Po prostu żaden z dostępnych na polskim rynku modeli nas do końca nie przekonywał. W każdym coś nam przeszkadzało. A to zbyt „ugrzeczniony” styl nawiązujący do biurowej casual elegancji – wszystkie te stateczne brązy i granaty. A to dodatki skóry zwierzęcej, które czynią fartuch produktem wątpliwym etycznie, niepotrzebnie zwiększają jego ciężar i komplikują konserwację. A to widoczność plam – nawet najdroższe fartuchy zabezpieczone przed plamami z kawy, okazywały się bezradne w starciu z czymś tłustym (a w polskich realiach większość kawiarni serwuje jednak jedzenie). A to krój krępujący swobodne chodzenie. A to niefunkcjonalne rozłożenie kieszeni lub za mała ich liczba. O cenach nie mówiąc – modele, które spełniały choć część naszych oczekiwań, okazywały się nie na polską kieszeń.

Tak zrodził się pomysł stworzenia autorskiego fartucha. Zmaterializował się, kiedy do naszego zespołu dołączyła Nina Płócienniczak – studentka ostatniego roku Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów PŁ ze specjalizacji Architektura Ubioru, która zdążyła już zdobyć kilka nagród w prestiżowych konkursach dla młodych projektantów. Połączenie jej pasji i wiedzy z doświadczeniem Michała Sobolewskiego, właściciela dwóch kawiarni, baristy i edukatora kawowego zaowocowało unikalnym projektem fartucha baristycznego, w którym udało połączyć się ekstremalną użyteczność z bezkompromisowym designem.

Autorzy inspirowali się estetyką punkową oraz współczesnymi trendami na rynku kawy specialty. Ale za produktem stoi przede wszystkim dogłębna znajomość realiów pracy baristy – świadomość, czego barista potrzebuje, jakich przedmiotów używa, do czego tak naprawdę służy fartuch i jakie dodatkowe funkcje może pełnić, a także co sprawia trudność podczas jego codziennego użytkowania. A perfekcyjne wykonanie i skalowalność produkcji zawdzięczamy tekstylnym tradycjom aglomeracji łódzkiej – całość procesu produkcyjnego została powierzona małym lokalnym firmom.

Zalety fartucha:

  • Trzy praktyczne kieszenie – dwie górne i jedna dolna;
  • Dolna duża kieszeń – umieszczona w miejscu najbardziej narażonym na zabrudzenie – wykonana z hydrofobowej skóry, odpornej na tłuszcz, co zapobiega widocznym i trudnym do usunięcia plamom z jedzenia;
  • Fartuch wykonany z dekatyzowanego dżinsu – łatwego do prania i maskującego plamy z kawy;
  • Uchwyt na ściereczkę w wygodnym miejscu;
  • Regulowane paski;
  • Krój (np. dolne rozcięcie) i długość zapewniające w pełni swobodne poruszanie się;
  • Staranne i estetyczne wykończenia wydłużające trwałość fartucha;
  • Fartuch może być prany w zwykłej pralce, w standardowym zakresie temperatur (30-40 stopni);
  • Etyczne i ekologiczne materiały – jeans (100% bawełna) i eko-skóra;
  • Rzemieślnicze wykonanie – całość produkcji powstaje w małych, lokalnych zakładach;
  • Estetyka adresowana do niezależnych, progresywnych kawiarni specialty – dzięki temu fartuch nie przypomina korporacyjnego uniformu, pozwala zachować indywidualny styl i dobrze komponuje się z ulubionym kolorem polskich baristów i tatuażami 😉

Parametry:

  • Materiały: dekatyzowany jeans (100% bawełna) i eko-skóra;
  • Rozmiar – uniwersalny (regulacja pasków);
  • Czyszczenie i konserwacja: pranie w temperaturze 30-40 stopni Celsjusza;
  • Prasowanie: część jeansowa może być prasowana, ale prawdopodobnie nie po to kupujesz punkowy fartuch, żeby to robić;
  • Cena: 189 zł brutto

Jak kupić?

Pojedyncze sztuki na bieżąco dostępne są w łódzkich kawiarniach Owoce i Warzywa (ul. Traugutta 9 i Wojska Polskiego 83). Jeśli jesteś z Łodzi – kup tak. Jeśli potrzebujesz więcej sztuk lub personalizowanego projektu – zadzwoń: +48 607 141 994.